Saldırı:
Bizler Tibet Serverında kaleyi uzun zamandır elimizde bulunduruyoruz.Unionun tamamı Türk guildleri.Almak hiçde kolay olmadı bizden almakta kolay olmıcak.Emeği geçen tüm arkadaşlarıma ve kardeşlerime burdan teşekkürlerimi iletiyorum.
Kale savaşları ile ilgili çok fazla soru aldım.Kale nasıl alınır?Sizin taktikleriniz ne idi?Nasıl kayıt olunur?savaşa girmek için neler lazım?Savaşta hangi itemleri kullandınız?vs. vs..sbu oruların cevapları farklı bölümlerde parça parçada olsa forumda var.Ben kendi deneyimlerimizde katarak açık bir dille anlatmaya çalışacağım.
Kale savaşına LVL 3 ve 20 üyesi olan her guild girebilir.Bunun için salı ve çarşamba günü yapılan kayıtları kaçırmamanız lazım.Kaydı sadece guild masterları yapabilir.Kayıt yeri janganda imperial palace ta.Kayıt ücreti guild başına 5m gold.Kayıt zamanını kaçırırsanız kale savaşına giremezsiniz.Unionların kale savaşına girmesi için tüm guild masterlarının tek tek kayıt olaması gereklidir.
Kayıt olduğunuz yerde kale savaşında kullanmak için satılan itemler vardır.Bunlar savaşta kullanılması zorunlu ve hayati öneme sahip itemler.Bunlar neler ve nasıl kullanılır?
Construction Manuel of Obstacles: Savaşta karşılaştığınız ufak çitler.Savunan taraf kullanır.
Construction Manuel of Comand Post: Savaşta kullandığımız çadırlar.Hayati öneme sahipler.Savaşta ölen guild üyeleri bu çadırdan doğar.Eğer çadır kurmadıysanız ölenler jangandan doğar ki bu çok ciddi zaman kaybı.Çadıra yakınsanız bi miktarda buff alırsınız.Dikkat etmeniz gereken bu çadırlar tokmaklarla yıkılabilir.Kale alanında sadece 10 çadır yeri mevcut.O yüzden savaş başlar başlamaz yer kapmanızda fayda var.Sadece
Comender at Fortless war ve Deputy Comander at Fortress War yetkisine sahip kişiler kullanabilir.
Combat flags ( savaş bayrakları) :1. flag of combat : bu bayrak 24 metre etrafındaki 24 kişiye 2 dakika boyunca magical ve physical defansını %10 arttırır.
2. flag of defence : bu bayrak gene aynı özelliklerle 2 dakika boyunca physical ve magical damage absorbation rate i %10 arttırır.
Silver Platen for Summoning Manho:Bizim tabirimizle tiger.Kale savaşında kullandığımız monster.Sadece guild masterları kullanabilir.
Vibration Bomb:Kısaca bomba.önce rakibi seçin sonra bombaya sağ tıkayın.Güzel bi görüntü Smiley
özellikle 3-4 kişi aynı anda surlara fırlatırsanız epey rahatlatır sizi.
Stell Fortless Hammer:Kapı ve binaları yıkmak için kullandığımız tokmaklar.Comander at Fortless War, Deputy Comander at Fortless War ve Military Engineer yetkisine sahip oyuncular kullanabilir.Master dahil guild başı 16 kişi yapar bu rakam.
Repair Tool:Kırılan yapıları tamir için kullanılır.Savunan taraf için gereklidir.
Guild masterları savaş başlamadan önce herkese savaş yetkilerini vermeli mutlaka.Savaş başladığında hiç bi yetkiyi değiştiremez Ya da silemezsiniz.
Gelelim nasıl savaşacağız ve taktiğimiz ne olacak nelere dikkat edicez.Buraya yazdıklarım sadece kendi deneyimlerimiz.Bu taktikleri onaylamayabilirsiniz belki sizde daha iyi fikirlerde vardır.Ancak bu taktiklerle biz kaleyi çokda zorlanmadan aldık ve bu taktikleri yaşadıkça oluşturduk.
Savaş başlamadan tüm malzemelerinizi tamamlayın yetkilendirme işini bitirin ve kale içine ışınlanacağınız noktada toplanın.Tokmak ekibiniz çok önemli.Çünkü kaleyi alacak adamlar onlar.Biz tokmak yetkisi için full str chineese charları tercih ettik.Savaş alanı pvp alanı deildir.Kaç kişi kestiğinizin hiç ama hiç önemi yok.Haritada gördüğünüz 4 bina yıkılmadan kale sahibi olamazsınız bunun içinde tokmak ekibiniz çok sağlam olmalı.Eğer başka bir guild sizden 1 fazla tokmak darbesi vurursa kale onlara gider size değil.Diğer tüm oyuncuların görevi bu tokmak ekibini korumak olsun siz ölsenizde onların ölmesine izin vermeyin.
Savaş başlar başlamaz hemen çadırınızı kurun eğer çadırınız yoksa zaten baştan kaybettiniz demektir.Çadırınız yoksa ölen tüm guild üyeleri Jangandan doğar ve savaş boyunca jangandan git gel yaparsınız.yanınızda 3-4 çadır olsun yıkarlarsa tekrar yapın.
Toplu hareket edin adam kovalamakla uğraşmayın ve union olarak bir kapı seçin ve hep beraber o kapıya yüklenin.Guild başı 16 kişi tokmakçı kullanabilirsiniz diğer herkes bu adamları korusun sadece. Kapı tokmaklanırken surlardan size saldıracaklar.Siz surlara saldıramıyosanız oturup tokmakçıların ölmesini izlemeyin.Tüm oyuncuları kapının önüne yığınki savunan taraf kalabalık içinde tokmakçıları seçip onlara atack yapması zorlaşsın.Siz ölürsünüz ama tokmakçılar sizin sayenizde daha fazla darbe vurur.Tigerı tam kapı önünde kullanmanızda fayda var. Tokmakçılar için özel party ler kurun.Biz 7 tokmakçı ve 1 resci olacak şekilde oluşturduk partyleri.Savaşta union yetkilerini kaldırın sadece uniondan masterlar komut versin ve karışıklık olmasına izin vermeyin.Mecbur kalmadıkça diğer saldıran guildlere dalmayın.Diğer saldıran guildler size mavi renk görünür.unindaysanız zaten sorun yok ama başka uniona ait bi oyuncuysa onlarında kaleye verdiği her zarar sizin için kardır.Kale kalbine saldırı açılana kadar bence diğer saldıran guildlere dokunmayın bırakın onlarda saldırsın.
Kapıyı kırmayı başarırsanız içerde kesinlikle dağılmayın.Küçük kulelerle hiç uğraşmayın. Yıkmanız gereken sadece 3 kule ve eğer bunları yıkmayı başarırsanız kale kalbi var.Kale kalbine bu 3 kuleyi yıkmadan gitmeyin bile, çünkü kuleler yıkılmadan kalbe saldırmanıza izin vermez.3 kuleyide yıkarsanız topluca kalbe geçin.Kalp çok önemli kendi tokamakçılarınızı korurken rakip unionları tokmakçılarınıda öldürünki kale size geçsin.Bu evreye kadar diğer unionların tokmakçılarana dokunmazsanız işiniz daha çabuk biter.
Haritada çok önemli stratejik yerler var.Bunlar için önlem alırsanız işiniz çok kolaylaşır.Şimdi kısaca bunlardan bahsedelim.
Haritada numaralar silik çıkmış yapıların isimlerinden kendiniz numaraları çıkarabilirsiniz sry Embarrassed
Yıkmanız gereken binalar 1-2-3 nolu kuleler bunlar yıkılrsa 4 nolu kale kalbine saldırı açılır burayıda yıkarsanız kale sizindir.Diğer kuleleri yıkmanıza ve vakit harcamanıza hiç gerek yok.
5 nolu yapı Gate of Resurrection:Kaleyi savunan guild(buraya dikkat union deil sadece guild) öldüklerinde burdan doğar.Kapıyı kırdıysanız bu binanın başına sağlam bi ekip yollayın adamlar doğar doğmaz pasif skillerini yapamadan hemen tekrar kesersiniz.
6 nolu yapı Gate of Charge: Bu binaya dikkat! kaleyi savunanlar 5-6-7 nolu binaları kullanarak herhengibirine ışınlanabiliyolar.Eğer bu kapıdan saldırıyosanız kale içindeki veya Gate of Glory yakınındaki tüm düşmanı bir anda arkanızda görebilirsiniz.
7 nolu yapı Gate of Glory:Savunan taraftaki kale sahibi dışındaki unionu oluşturan guildler öldüklerinde burdan doğarlar.Yani karşı uniondan bir oyuncuyu öldürdüğünüzde sizlerin arkasında doğuyor.Mümkünse bi ekipte buraya koymakta fayda var doğar doğmaz adamları doğrayabilirsiniz rahatlıkla.Buradan doğan düşman oyuncusu tekrar bu binaya tıklayarak anında 5 Ya da 6 nolu yapıya ışınlanabilir.Taktiğinizi oluşturuken bunları mutlaka hesaba katın.
Bunlar dışında Gate of Fortless yazılı en alttaki 3 yapı kale alanından çıkmak için kullanılır.Kale alanından içeriye ışınlanırken hangi şıkkı seçtiyseniz oraya gidersiniz.
Diğer önemli bir nokta ise 300 kişi sınırı örnek olarak en son savaşımızda bizim kaleye 22 guild saldırdı biz 8 Türk guildi olarak savunduk.Saldıran sayısının çok fazla olması büyük sıkıntı yaratıyor.Kale alanında savaş başladığında populasyon sınırı var.Joymax 300 kişi olarak belirlemiş bu sınırı.Saldıran çoksa hiç oyalanmadan girin savaş alanına çünkü sınır dolarsa içerdeki birinin ölüp janganda doğmasını yada dc yemesini beklersiniz.Çadırı olan guildler için sorun yok çünkü onlar sürekli savaş alanı içinde kalıyorlar.Bu olay bizim başımıza daha önce geldi ve uzun süreler kaleye giriş bölümünde içeriye girmeyi bekledik.Şu anda savunmada olduğumuz için bu durumu kendi lehimize çevirdik kritik haftalarda union dışından bize destek vermek isteyen guildler saldıran tarafta kayıt yapıyor.Tabiki kaleye değil saldırmaya gelen guildlere saldırıyorlar Smiley (muhteşem bi taktik )Hep populasyonu doldurup rakiplerin tamamı içeriye giremiyor hem saldırı için gelmiş guildlerin çadırlarını yıkıp sürekli onları arkadan rahatsız ediyolar.Bunu anlatmamamın nedeni aynı taktikle sizde yüzyüze gelebilirsiniz.Kaleyi savunan guild union dışından 2-3 guildle anlaşıp onları saldıran tarafa kayıt ettirebilir.Savaştan bir gün önce savaş kayıtları bitiyor.Kayıt olduğunuz yerde hangi guildlerin hangi tarafa kayıt yaptığı görünüyor.Mutlaka kontrol edin.Savunan tarafla dost bir guildi saldıran tarafta kayıtlı görürseniz tuzak hazırlanmış olabilir.Arkanızı kollayın derim Smiley
Umarım anlattıklarım azda olsa işinize yarar.Atladığım yada şu anda aklıma gelmeyenler bilgiler varsa sonradan eklemeye çalışırım sormak istedikleriniz yada eklemek istedikleriniz varsa konuşur tartışırız.İnş diğer serverlardaki arkadaşlarımızda bizim gibi kaleyi alırlar bizlerde savunma hakkında konuşuruz Smiley SAYGILARIMLA...
aReS ve unionları....Tibet sadece başlangıç Smiley iyi forumlar..
konu tamamen OxxxO adlı arkadaşa aittir ben bu sitedeki arkadaşlara yarımcı olsun diye alıntı yapıyorum.
arkadaşlar kale savaşında bu yazılanları uygularsanız mutlaka kaznırsınız 50 kişi bile olsanız sorun olmaz ama mutlaka birlikte vede disiplin içind eolun
SavunmaPlan 3 asamadan olusuyor giris gelismeve sonuc^^
Giris Bolumu
Bildiğiniz düşman kuvvetleri kaleye girebilmek için savaş başladıktan sonra 1, 2 ve 3 nolu kapılardan ısınlanarak savaş meydanına gelmektedir.
Sayımızın az ve dusman kuvvetlerinin sayısının cok fazla olması nedeniyle dusmana ani ve yuksek hasar vericek saldirilar yapmaliyiniz. Bunun icin savaşa giriş kapılarında. 1 warrior + 1 cleric + 2 wizard(veya daha fazla) gelicek sekilde dusman kuvvetlerini beklemeliyiz.
Dusman savas basladıgında kalenin icine girer girmez karsısında warrior ve cleric bufflarını almıs life ve berserker modunda 90 lvl bi wizardla karsılasıcaklar.
O kadar kisi ayni anda isinlancagi icin dusman kuvvetlerinin bilgisayarlari kasıcak onlar daha ne oldugunu anlamadan hepsi kendilerini janganda bulacaktır.
Bu sekil dusman kuvvetleri olaya care buluncaya kadar devam edicektir.
Bu sekilde geri puskurtulen dusman kuvvetleri olayi cozene kadar savasin 20 ila 40 dakikaliık bolumu coktan gecmiş olacaktır.
Not: 2 wizard da sırayla zerklerini acmalıdır sadece bi wizard ilk puskurtme icişn yeterlidir.
Gelişme Bolumu A
Savasın 30 dk geçmesine ragmen cadır dahi kuramayan düşman kuvvetleri piskolojik olarak yıpranıcaktır.
Sayımızın az olması nedeniyle belli bi süre sonra dusman kuvvetleri gucunu toplayıp sağ ve sol kapılardan tüm gucuyle saldıracaktır.
Uzaktan vurma kabiliyeti olan charlar düşman kuvvetleri yaklasmadan 1. ve 2. kapı girişlerindeki surlara cıkıp kara birliklerine hava desteği sağlıycaktır. Bu kısımda saldırı değil bir birimizi resleyerek düşman kuvvetlerini üzerimize cekmemiz gerekiyor. Bunun sebebi ise cadırların etrafında dusman birlikleri kalamasın. Kapı onlerinde bizimle uğraşan dusman kuvvetleri cadırlarına bakma durumunda dahi bulunmıycaktır. Bu sırada unionumuzdaki, destek birlikleri cadır yıkma işlemine giricektir. Surlardaki wizardların yardımıylada 1. ve 2. kapıdaki düşman kuvvetlerini yok ederek hepsinin jangana donmesini sağlamalıyız. Bunu 1 - 2 dk icinde yapmamız gerekiyor .
Gelişme A planı tutarsa tekrardan Giriş planına donulup aynı taktikle dusmanı kaleye sokmamaya calıscaz.
Gelişme Bolumu B
Düşman kuvvelerinin sayısı umduğumuzdanda fazla olursa eğer onları kapı girişinde durdurmamız imkansız olur. Bizi ezer gecerler
O zaman tüm kuvvetlerimizle surlara cıkıp kapıları kırmamalarını sağlamalıyız. onlar kapıyı kırarken bizimde onarım timimiz kapı arkasında calısmalı. Kapıyı acma fikrini aklınızdan bile gecirmeyin. kapı acılırsa sayısı fazla olan dusman kuvveleri tarafında cok kotu bi şekilde bozguna ugrar ve surları kaybederiz. Kapıların kırılması demek içeriye 3 unionun birden girmesi demek buda max 30 kişi olacak bizler için baya kotu olur.
Sonuc Bolumu
İnsallah buna gerek kalmaz
Olurda dusman kuvvetleri iceri girerse korumamız gereken en onemli yer Orta kule sağdan ve soldan kaleye giren dusman kuvvetleri sağ ve sol kulleri kolaylıkla yıkıcaklardır. Yapmamız gereken tum gucumuzle orta kulede toplanıp Cadır timi cadırları yıkana kadar dusman kuvvetlerini kesmeye calısmalıyız.
Bu planda en onemli faktor giriş bolumudur giriş bolumundeki takımlar ne kadar iyi iş yaparsa o kadar cok zaman kazanırız.
Plan 2
Savunma değilde saldırı için hazırlanalım ve kaleyi savaş sırasında unionun korumasına bırakalım düşman kuvvetlerinden her hangi biri kaleyi 30 dk içinde alsın bizde onlardan 1 bucuk saat içinde geri alalım
Not: Bu bana ait olan bir plandır | Bu resim yeniden boyutlandirildi. Buraya Tıklayarak orjinal boyutunu görebilirsiniz. |